Lobbing za lobby / Świat Hoteli

Recepcja i lobby pełnią w obiekcie jedną z ważniejszych funkcji – reprezentacyjną. Jak podkreślają specjaliści, te dwie przestrzenie w hotelu mówią o nim prawie wszystko.

(…) Architekt Anna Buczny ze Studia Buczny Design (aktualnie Anna Buczny Wnętrza Premium) uważa lobby hotelowe za najbardziej reprezentacyjną przestrzeń w hotelu. W zasadzie mówi o obiekcie i jego standardzie prawie wszystko. Współczesne lobby łączą w sobie wiele funkcji jednocześnie, stając się miejscem gdzie spędza się czas pracując, odpoczywając, smakując specjały w barach i restauracjach znajdujących się w strefie wielkoprzestrzennego lobby. Taki sposób projektowania lobby jest odpowiedzią na współcześnie preferowany styl życia – dodaje architekt Anna Buczny. Nieodłączną częścią lobby jest oczywiście recepcja, która coraz częściej w sieciowych hotelach zastępowana jest kilkoma niezależnymi od siebie stanowiskami. Jak mówi projektantka wnętrz, rozczłonkowana tradycyjna lada recepcyjna stwarza bardziej komfortowe warunki do „checkowania”. Jest to przykład nowego sposobu obsługi gości. Hotelarze zmierzają do tego, aby każdy czuł się wyróżniony już od przekroczenia progu hotelowego lobby (…).